Mano istorijos šaltiniai

Paskutiniu metu esu užsidegusi popierinių nuotraukų gamyba, tačiau supratau, kad lygiai toks pat svarbus dalykas yra imtis atvirkštinio proceso ir sukelti į kompiuterį senas protėvių fotografijas. Taip jau yra kad jos turi savybę nykti ir blukti, taigi reikia verkiant jas išsaugoti. Mano seniausių nuotraukų lobiai kol kas guli pas prosenelę lentynose kitam mieste, reikės nuvykti artimiausiu metu. Tačiau prisiminiau turinti savo giminės knygą, ir netgi CD formatu ir ten yra gana nemažai senų nuotraukų. Taigi susikėliau jas į savo skaitmeninę saugyklą (ačiū Tomai už pagalbą) ir dabar labai džiaugiuosi. Senos nespalvotos nuotraukos man tikresnės už skaitmenines, visai nesvarbu, kad žmonės ten specialiai pozuoja ir ilgai nejuda idant kadras butų gražus, tačiau dėl to, kad tuomet fotografavimasis nebuvo kasdienybė, nuotraukos ypatingesnės.
Anksčiau jau rašiau, kad norėčiau turėti įdomių, daug pasiekusių, ar tiesiog savo asmeninę nuostabią istoriją turinčių giminaičių. Tai jų dar neatradau, nes savo istorijos dar neperskaičiau, tačiau pradėjau atsekti savo prosenelius.

Mano proproseneliai buvo Andrius ir Marija Vaišniai . Andrius buvo gana protingas žmogus, mokėjo tris kalbas, viena jų žydų, ir gabus skaičiuoti. Jų šeima buvo didelė - dvylika vaikų.


Nuotraukoje sėdi mano proproseneliai Marija ir Andrius, ir ju vaikai, is kaires: Uršulė, Juozas, Marija ir sėdi mano prosenelė Magdelena(Magdutė). Jos vardo trumpinys, naudojamas visoje knygoje, man labai gražus.

Dar viena graži nuotrauka tai Vaišnių tvarto statybos tėviškėje Piliūnuose, 1935 metai.


Ar dabar visa šeima stato sau namus, malkines ir kitus priesatatus? Pirma, kad dabar tokių didelių šeimų nėra. O šiaip stato, net ir mano dėdė, tik mūsų nekvietė į tas statybas, net jei ir norėjom padėti. O ši nuotrauka man primena, kaip mes pas močiutę šieną ir obuolių dėžes tampydavom ant aukšto :)

Toliau artėjant prie ateities, radau dar vieną fotografiją, kuri tusi savotiško žavesio. Tik joje visų nepažįstu. Dešinėje sėdi mano prosenelė Magdutė. 1929 m. O kita nuotrauka tai Magdelenos šeima, kurioje jau ir mano močiutė. Iš kairės: Magdutė, viršuje dukra Danutė, vyras Pijus ir mano močiutė Vida(kairėje) bei jos sesuo dvynė Julija.


Ir galop radau dar net ir save tame CD archyve. Tai smagu.
Aš ir močiutė. Vėliau surinksiu daugiau nuotraukų ir nuskanuosiu, tuomet reikės sukurti galeriją ir išstudijuoti istoriją :)

Komentarai

Anonimiškas sakė…
I. Allende "Dvasiu namai" ir likusios trilogijos dalys.
Tik todel, kad visi turi savo nuostabia istorija.

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Knygų iššūkis 2013

Parduota vasara

Žmonės: interview project